Friday, March 03, 2006

Apollonia.com

Met loden benen zit hier achter mijn schrijftafel alsof ik 100 km heb gefietst.
Het waren er slechts 40, maar de fiets die ik van Jonathan kon lenen ging echt zo slecht alsof er constant een helling van 10 % te beklimmen viel. In de nacht speelde er zich buiten in stad een heftig onweer af. De ochtendhemel daarentegen was prachtig blauw, zoals je alleen op Griekse kalenders kunt vinden.
Ik was zo blij als een kind, en ben hier Jonathan heel dankbaar voor, dat ik mijn koershart kon luchten. Het Griekse tempeltje op de heuvel met een Klooster aan de voet ervan keek uit op de zee en wat verloren bergen in de vlakte. Het was prachtig alsof het al een beetje zomer was. Schaapherders en bunkers in een oneindige weidsheid. Varkenskoteletten, olijven en frieten op mijn bord, voor even dan toch...
Ik portreerde de ober en hij voelde dat het goed was met de wereld aan zijn voeten.Ik erachterna.
Goedenacht lieve vrienden straks hot dogs bij mijn Amerikaanse vrienden, i am looking forward hopelijk morgen nog van dat...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home