Saturday, February 25, 2006

Durres skaj korent

Zolang de stroom niet uit valt lieve vrienden blijf ik doorschrijven...
Of toch geen nood, hier in het internetcafe hebben ze een generator met benzine.
Elke dag valt de stroom hier minstens 1 maal uit, dan beginnen de generators vam de hotels en restaurants te ronken en in de huizen en appartememten worden de kaarsen aangestoken.
Ik ben net terug van een kleine straffe koffie met een glas water samen met Nesim. Heb voor hem en zijn vrouw Rasim een tekening gemaakt van de Hamam in het centrum van de stad, toch dit is weinig in vergelijking met wat zij voor mij als gast hebben gegeven. Bizar hoe ik mij, deels door hen, echt niet zo ver van huis voel.
Ook al is het hier anders dan in de rest van het land.
Er is hier in de grote havenstad net ver van Tirana een vrijere sfeer, dan ik mij meen te herinneren van deze zomer, daarbuiten wacht het land...
Het oudste volk van Europa, het armste land van Europa, en mooie meisjes zijn er overal, dus ook hier.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home